آنچه باید در مورد پوسیدگی دندان بدانید

آنچه باید در مورد پوسیدگی دندان بدانید

چرا پوسیدگی دندان را جدی بگیریم؟

اگرچه پوسیدگی دندان تا حد زیادی قابل پیشگیری است، اما همچنان شایع ترین بیماری مزمن در جهان است. پوسیدگی دندان یک بیماری عفونی است که منجر به از دست رفتن مواد معدنی از دندان آسیب دیده به دلیل اسیدهای آلی تشکیل شده در نتیجه تخمیر میکروبی کربوهیدرات ها می شود. تأثیرات آن بر افراد مانند درد و رنج، از دست دادن عملکرد، کاهش کیفیت زندگی بسیار مهم است.

آیا پوسیدگی دندان نشانه بیماری دیگری است؟

ما نمی توانیم بگوییم که پوسیدگی دندان منادی مستقیم یک بیماری دیگر است، اما می تواند به طور غیرمستقیم باعث ایجاد چیزی شود که ما آن را عفونت کانونی می نامیم. باکتری های ناشی از پوسیدگی دندان می توانند از طریق گردش خون و لنف به اندام های حیاتی منتقل شوند و باعث ایجاد شرایط جدی شوند.

آیا وقتی دندانی پوسیده می شود، سایر دندان های کنار خود را نیز پوسیده می کند؟

از آنجایی که پوسیدگی دندان یک بیماری عفونی مسری است، سایر دندان ها نیز تحت تأثیر قرار می گیرند. به طور کلی، ما این تصویر را به عنوان تشکیل پوسیدگی رابط با تأثیر بر یکدیگر در دندان های همسایه می بینیم.

آیا پوسیدگی دندان باعث بوی بد دهان می شود؟

دلایل زیادی برای بوی بد دهان وجود دارد. یکی از آنها پوسیدگی دندان است.

چگونه می توان تشخیص داد که دندان شما پوسیده است؟

در ساده‌ترین شکل آن، با ایجاد رنگ‌های تیره روی دندان و به دنبال این تغییر رنگ‌ها توسط حفره‌هایی که به آن حفره می‌گوییم، می‌توان متوجه آن شد. علاوه بر این، پوسیدگی می تواند روی سطوحی ایجاد شود که به راحتی قابل تشخیص نیستند، که ما آن را پوسیدگی رابط می نامیم. تکنیک های رادیولوژی در تشخیص پوسیدگی رابط استفاده می شود. بنابراین لازم است قبل از پیشرفت پوسیدگی دندان برای تشخیص و درمان آن با دندانپزشک مشورت شود.

توصیه های شما برای جلوگیری از پوسیدگی دندان چیست؟

مراقبت از دهان بسیار مهم است. در صورت امکان مسواک زدن حداقل 2 بار در روز، استفاده از نخ دندان ضروری است.

از رژیم غذایی متشکل از غذاها و نوشیدنی های اسیدی و شیرین باید اجتناب شود. باید به مصرف غذاهای حاوی قند همراه با وعده های غذایی اصلی توجه ویژه ای شود.

دندانپزشک باید به طور منظم ویزیت شود و کنترل‌های معمول انجام شود و با درمان‌های موضعی فلورین از پوسیدگی دندان جلوگیری شود.

ایمپلنت تهرانپارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *